16 oktober 2014

Kärnkraftnejtack! - del 3


Jag kunde skriva långa rader om varför jag är förundrad, förtvivlad och förbannad över utvecklingen av Fennovoimas projekt i Pyhäjoki de senaste veckorna, men jag ska bespara er. Åtminstone just nu...

Jag ska bara uppmana alla er som sympatiserar i denna fråga att gå in på denna länk och skriva under att ni vill ha ett kärnkraftsfritt Bottenviken! Jag ska bara be er att sprida länken vidare så mycket ni vill och kan! Jag ska bara be er att kontakta era representanter i riksdagen och höra er för hur de resonerar i denna fråga! Här finns en lista över vilka av ledamöterna som röstar nej, tvekar respektive röstar ja (baserat på Helsingin Sanomats uppgifter 18.9 2014 och Greenpeaces uppföljning).


Finlands riksdag väntas fatta ett principbeslut om Pyhäjoki nu i december. Det kommer antagligen att väga ytterst jämnt mellan för och emot. Många ledamöter är uppenbarligen ännu osäkra på hur de ska rösta. Det är nu vi måste agera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar